SELAMAT DATANG KE BLOG RIDAB,TERIMA KASIH KERANA BERKUNJUNG KE BELOG INI

INFO TERKINI RIDAB



RAWATAN ISLAM DARUL BARAKAH (RIDAB) MENAWARKAN PERKHIDMATAN SEPERTI BERIKUT:-
* MEMBUANG SAKA
* MASALAH SANTAU
* MASALAH SIHIR
*ANAK-ANAK DEGIL
* SELUSUH MUDAH BERSALIN DAN LAIN-LAIN LAGI.
SEBARANG PERTANYAAN SILA HUBUNGI
EN.ZUL - 0129526986



RIDAB Boleh Dihubungi:
H/P: 012-9526986
Email : darulbarakah2012@gmail.com
(SMS tidak dilayan)
(rawatan melalui temujanji sahaja)



 photo RAWATAN JAUH_zpsqd3ekysp.jpg

Isnin, 26 November 2012

Amalan Membaca Surah Yasin Ayat:9 Untuk Melepaskan Diri


Mungkin ramai yang tahu tentang kelebihan surah yasin ayat 9. Biasa digunakan untuk budak-budak menangis malam kerana gangguan jin atau sebgainya. Tapi harus di ingat.. bukan kerana ayat tu  semata mata.. ayat Allah adalah sebagai ikhtiar tetapi semuanya dengan izin dan kuasa Allah. Bacalah apa pun ayat-ayat  Al-quran kalau hati penuh dengan keyakinan akan kebesaran Allah walau hanya membaca bismillah sahaja pun pasti ada manfaatnya..yang penting yakin dan ikhlas kerana  Allah.

Hari ni aku nak kongsi dengan korang kesan dari aku mengamalkan yasin ayat 9 ni. Aku terima amalan ayat ni dari seorang ustaz masa zaman aku study dulu. Ustaz ni terkenal dengan pangilan ustaz rabbani sebab rupa,gaya suaranya sebijik arwah ustaz asri rabbani. Ustaz Mat Nor merupakan pensyarah di jabatan pengajian islam tempat aku study. Banyak juga buku-buku agama yang beliau hasilkan melalui kajian dan pemikiranya tentang islam. Kini beliau bertugas sebagai pensyarah pengajian agama islam di institute perguruan Malaysia kampus Dato’ razali batu rakit. Selalu berjumpa dengan beliau pagi-pagi bersarapan di warung nasi kerabu pak din. Depan rumah aku je tu..

Adeh…. Banyak lak cerita tentang ustaz ni…hahahaha.. biasa lah aku kan suka becerita. Ok berbalik kepada  cerita amalan yasin ayat 9 tadi.. aku amalkan dengan penuh keyakinan bahawa kalam-kalam Allah ada kelebihan dengan izinNya. Ceritanya macam ni.. semasa aku dengan member aku balik dari Bandar Kuala Terengganu ke rumah dengan motorsikal ada satu sekatan jalan oleh JPJ di hadapan mahkamah dekat bukit besar tu la.. yang ada Allah peliharakanlah Terengganu tu.. bila sampai je kat JPJ tu dia suruh ketepi dan berhenti.. member aku yang tunggang motor tu.. aku bonceng je.. masa tu aku lom ada lesen lagi.. member aku ada lessen tapi lessen P. pelekat P tak di tampalnya kat motorsikal tu.. member aku cakap mampus lah kali ni.. tak ingat tampal P. JPJ tu pun mari dekat dan suruh member aku keluarkan lesen. Sambil-sambil member aku nak buka dompet dia nak keluarkan lesen.. JPJ tu pusing arah belakang motor untuk tengok no plat. Masa tu lah aku bacakan surah yasin ayat 9 slow dan aku hembus kat belakang JPJ tu.. tak sempat member aku keluarkan lesen..  JPJ tu cakap ok leh jalan. Fussssshhhhh……. Lega… member aku tanya  aku buat apa kat JPJ tu.. aku kata tak ada apa.. selamat.

Ada lagi cerita yang dulu-dulu aku terlepas.. banyak ler.. malas nak taip..hahahaha. yang terbaru masa aku dengan minik aku pergi langkawi hari tu.. biasa lah perempuan.. tak terlepas dari sifat pinggan manggkuk hayun dia..hahaha. aduss pantang jumpa yang comel yang cantik yang murah..yang berkenan di hati.. rembat selalu la.. nak buat macam mana. Nak marah pun dia beli dengan duit dia.. tapi marah juga lah sebab dia beli tapi aku yang memikulnya.. huh… nak putus jari ni beb punggah dari jeti ke feri.. dari feri ke jeti. Menyesal ikut..hahahah. beribu habis untuk barang2 pinggan manggkuk tapi lantak dia lah duit dia.. sampai masa nak buat pemeriksaan kastam tu aku baca surah yasin ayat 9 aku hembus kat kastam dengan makrifat bayangan kesemua sekali aku tujukan hembusan ayat 9 ni. Satu persatu aku letak bag pakaian untuk imbasan. Beg pertama dan kedua lepas sebab memag pakaian je yang ada.. time letak beg ketiga tau apa jadi? Hehehe berhenti terus mesin pengibas tu.. tak berfungsi.  Maka berkerumunlah pagawai-pegawai kastam mai nak tengok pasai pa jadi lagu ni.. ada pegawai dia yang duk tutup pah tu buka balik suiz mesin tu. Ada yang duk hendap-hendap mesin tu.  Last sekali mai sorang lagi pegawai dia angkat bag letak atas troli aku pastu dia cakap jalan-jalan.. minik aku kat belakang dengan satu troli lagi pun lepas. Hanya 3 4 langkah aku dan minik aku beredar dari situ tiba-tiba mesin tu dah ok balik.. dah berfungsi. Aku Tanya pegawai yang duk kat pintu tu.. nak periksa semula ka? Dia ckap tak yah.. jalan je…hahahahaha.. selamat lagi. Member-member minik aku ada yang sampai kena bayar cukai beratus-ratus . Allahamdulillah kami lepas.

Dan yang paliang terbaru kemarin. Huh polis ni kang… mentang-mentang lah kat sini UMT buat konvo dah tau mesti orang luar ramai datang.. pandai je dia cari duit yer.. buat sekatan jalan.. hampeh. Tengah hari kemarin aku nak gi kenduri kat kuala bekah. Sampai je di gong badak jalan sesak.. inagatkan sebab banyak kenderaan yang mai konvo UMT. Rupanya sekatan jalan raya.. aku terlupa pakai tali pinggang pulak.. minik aku masuk kereta je dia terus pakai.. aku ni biasa lah mana suka semua tu.. rimasss..hahaha .

Dah nampak ada abang polis buat sekatan aku pun pakai la tali painggang.. sampai dekat abang polis tu dia lambai-lambai suruh berhenti di tepi.. ish.. dalam hati apa kena pulak ni.. aku berhenti dan turunkan cermin tingkap.. abang polis tu pun kata assalamualaikum.. maaf yer encik.. keluarkan lessen dan ic.. aku pun tanya la.. saya ada buat kesalahan jalan raya ka? Abang polis tu cakap kesalahan encik memandu tidak pakai tali pinggang..aku kata ooo.. ok jap..aku pun apa lagi sambil-sambil duk ambil lesen  dan ic aku pun baca la surah yasin ayat 9 pelahan hembus kat abag polis tu.. tapi kalau orang tengok mulut aku pasti akan nampak terkumat kamit..hhahahaha. aku tak baca dari awal sebab aku tak pernah jumpa atau tengok kat jalan tu ada sekatan selama ni. Tu pasal aku tak baca.. dah nampak sekatan aku pun masih tak baca sebab aku dah pakai tali pinggang masa tu.. rupanya dah ada abang polis duk skodeng sebelom sampai sekatan. Dia orang pakai rojer-rojer lah  rupanya.. masa aku hulur nak bagi lesen dengan ic aku kat abang polis tu dia pun cakap tak pe encik.. terima kasih.. sila jalan..hahaha minik aku dah tau so dia senyum2 je lah.. mak mertua aku kat belakang tu bersuara “bakpe pulop polih ni mitok2 lesen pah takboh pulop” aku dengan minik aku diam je..hahaha malas nak biasing2. Alhamdulillah sekali lagi selamat.

Yang tak percaya cerita ni tak payah percaya lah yer.. yang percaya aku nak kongsi cara mengamalkan surah yasin ayat 9 ni.

Semasa nak mulakan perjalanan. Tak kira lah naik motor ke.. kereta ke.. jalan kaki ke.. korang baca surah yasin ayat 9 kemuadian dalam hati korang kena lah doa. Aku biasa guna doa ni je.. “Ya Allah.. lindungilah aku dari pandangan polis serta sekutu-sekutunya dari segala kesalah-kesalah yang aku lakukan. Sesungguhnya aku yakin dan percaya akan ayat-ayatMu Ya Allah”. Kemudian hembus dengan 1 nafas pelahan-lahan dan bayangkan hembusan itu kena pada yang kita tuju. (doa tu bergantung pada korang lah yer untuk apa dan tujuannya..)pastikan doa tu betol dan jelas.. jangan di cuba doa bukan-bukan.. contoh korang doa mintak orang lain tak nampak korang..ha… nanti korang bawak kereta orang lain akan langar la korang sebab dah tak nampak pun korang..hahahaha. jangan main-main dengan ayat – ayat Allah.

Sekutu-sekutunya tu bermaksud yang kerjanya sama macam polis la.. tahan..saman.. dan sebagainya. Bagi yang amalkan ayat ini tapi di gunakan untuk membuat kejahatan pasti dan pasti akan menerima balasannya. So gunalah dengan cara betul dan ketika memerlukan dengan sebaik-baiknya.
Ok lah… selamat beramal.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

saudara banyak gunakan untuk lepaskan diri dari tindakan undang-undang.. teringat ada satu ceramah dimana utz ni dia selalu bawa kereta laju disebabkan nk memenuhi jemputan, satu hari kena tahan ngn polis..polis tanya kenapa bwk kereta laju ni haji..utz tu ckp dia nk bekejar ke tempat jemputan ceramah..polis tu pon kata xpelah hj boleh pegi..utz tu kata encik xnk saman sy ke..polis tu kata x..utz tu kata tak boleh mcm ni encik..saya salah tetap salah..dan nak xnak polis tu pon keluar kan surat saman..dan encik polis tu mengiringi ustaz tu ke tempat ceramah..

Tanpa Nama berkata...

minik tu bermaksud ape

Tanpa Nama berkata...

Ayat Allah sebaiknya gunakan untuk kebaikan sahaja....

Tanpa Nama berkata...

Tk elok guna utk tutup kesalahan, guna utk lindung dari bahaya ok radanya

Unknown berkata...

Betul sahabat.sy bnyk kali baca ayat ini.Allhamdulillah smpai ke sekatan polis xtahan.dn mereka mcm xnampak.
Skg sy jdkkan amalan setiap kali kluar umah.

Unknown berkata...

Allah maha mengatahui tkde doa jahat d makbul kan Allah..
Kna fahamlah ayat tu.dn manusia jahat xhafal ayat ni..nama pn JAHAT😁

Catat Ulasan

JUMLAH PENGUNJUNG

Free counters!

Jumlah Paparan Halaman

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...